Comerciantii online nu respecta legislatia in cadrul campaniilor de reduceri, a constatat Consiliul Concurentei in urma unei anchete sectoriale privind comertul electronic, in care arata ca in campania de Black Friday de anul trecut pretul de referinta a fost crescut sau mentinut artificial.
Astfel, in cadrul analizei, autoritatea de concurenta a remarcat faptul ca pretul la care se aplica reducerea (pretul de referinta, care apare ‘taiat’), afisat de comerciantii online, este mai mare decat nivelul prevazut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate, a informat joi Consiliul Concurentei.
Conform legislatiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intentioneaza sa faca o reducere de pret trebuie sa o raporteze la un pret de referinta, respectiv la cel mai mic pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in ultimele 30 de zile.
Mai mult, Consiliul Concurentei a constatat ca in cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, pretul taiat a fost mai mare chiar decat pretul maxim practicat in ultimele 30 de zile. Acest fapt indica o crestere/mentinere artificiala a pretului de referinta de Black Friday, arata institutia.
Sursa : http://www.business24.ro