Facebook, Google, Instagram şi WhatsApp se confruntă deja cu numeroase plângeri de încălcarea noului regulament de protecţia datelor personale (GDPR), la doar câteva ore de la intrarea lui în vigoare, scrie bbc.com.
Companiile sunt acuzate că îi obligă pe utilizatori să îşi dea acordul pentru a vedea reclamele targetate, altfel nu au acces la serviciile acestora.
În patru plângeri depuse se susţine că cele patru companii, mai sus enumerate, încalcă regulamentul pentru că adoptă o abordare de genul: “dacă nu-ţi convine, pleacă”. In acest fel un client este obligat să îşi dea acordul ca datele lui să fie colectate, distribuite şi folosite în publicitatea targetată, pentru că altfel contul lui va fi şters. Reclamantul arată că această procedură este în afara regulamentului pentru că GDPR interzice constrângerea utilizatorilor să accepte colectarea de date la scară largă, în schimbul utilizării unui serviciu.
”GDPR arată practic din acest punct de vedere: orice este cu adevărat necesar pentru funcţionarea unei aplicaţii poate funcţiona legal şi fără acordul utilizatorilor, orice altceva are nevoie de un DA sau NU, fară restricţii din partea lor”
Sursa : www.startupcafe.ro