În urma unor reclamatii, CNIL (Autoritatea franceză pentru protecția datelor) a amendat cu 50 de milioane de euro pe Google, pentru politica de confidențialitate lipsita de transparenta și lipsa unei baze legale pentru anunțurile personalizate .
Aceasta amenda este cea mai mare amendă acordata de o Autoritate de Protectia Datelor ca decizie finală. Cu toate acestea, aceasta amenda este cu mult sub amenda maximă sub GDPR de 4% din cifra de afaceri globală a Google (aceasta ar fi de 3,7 miliarde EUR).
Decizia CNIL s-a bazat în principal pe două încălcări specifice GDPR: lipsa informațiilor suficiente pentru utilizatori și lipsa unei baze legale pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în scop publicitar.
Decizia a fost atacată de Google în fața Consiliului francez (cea mai înaltă instanță administrativă), pe motiv că CNIL nu are competență asupra sediului european al Google.
Google a susținut, printre altele, că autoritatea irlandeză pentru protecția datelor ar trebui să conducă orice cazuri sau investigații în practicile sale.
Sursa : https://noyb.eu/