Incidentul din rețeaua Orange (din 14.01.2020)

Imagine de Martin Str de la Pixabay

Impactul a fost la nivel național / Unii clienți nu au putut primi apeluri sau accesa rețeaua de date și voce mobilă.

La solicitarea HotNews.ro, reprezentanții ANCOM au precizat joi, 16 ianuarie, că “Orange Romania a transmis o notificare inițială cu privire la acest incident, care cuprinde informații preliminare.”

  • Ce servicii nu au putut fi accesate, în ce orașe și pentru cât timp?


“În cadrul incidentului au fost afectate serviciile de telefonie mobilă, SMS și transmisiuni de date mobile. Impactul a fost la nivel național, o parte din clienții Orange fiind în imposibilitatea de a primi apeluri sau de a accesa rețeaua de date și voce mobilă. Conform informațiilor preliminare furnizate de Orange, congestia pe rețeaua de semnalizare a fost rezolvată în 98 de minute, serviciile fiind restabilite complet în aceeași zi.”,
au declarat oficialii ANCOM.

  • Care au fost cauzele acestui incident și ce măsuri ar putea fi luate în perioada următoare?

Incidentul pare să fi fost generat de o eroare de funcționare la nivelul unor echipamente centrale ale rețelei. Urmează să fie derulată o investigație și de către furnizorul de echipament.

În perioada imediată producerii unui incident, furnizorul își concentrează resursele disponibile pentru soluționarea problemelor apărute, implementarea unor soluții de restabilire a funcționării normale a rețelei și ulterior se realizează o analiză privind cauzele și soluțiile de rezolvare ale incidentului. Conform Deciziei 512/2013, furnizorul va transmite o notificare finală în termen de două săptămâni de la detectarea incidentului care va conține mai multe detalii. Informațiile care vor fi transmise în cadrul acesteia vor fi analizate, urmând să fie luată o decizie privind aplicarea unor măsuri, dacă acestea se impun.
“, au mai spus reprezentanții autorității.

Sursa : https://economie.hotnews.ro/