Lanțul hotelier Marriott anunță că serviciul de rezervări al diviziei sale Starwood a fost atacat de hackeri în 2014, dar breșa a fost descoperită abia săptămâna trecută. Sunt vizate datele personale a 500 de milioane de clienți.
Reprezentanții companiei au spus că atacul informatic afectează sistemul de rezervări al grupului de hoteluri Starwood, pe care Marriott l-a cumpărat în 2016. Hackerii au obținut “acces neautorizat” la sistemul de rezervare Starwood din 2014, însă compania a identificat problema abia săptămâna trecută, potrivit CNN.
Pentru 327 milioane dintre persoane, Marriott afirmă că informațiile expuse includ numele acestora, numerele de telefon, adresele de e-mail, numerele pașaportului, data nașterii și informațiile referitoare la sosirea și plecarea din hoteluri. Pentru alte milioane de persoane, numerele cardurilor de credit și datele de expirare au fost compromise.
Marriott avertizează că nu poate confirma dacă hackerii au reușit să decripteze numerele cardurilor de credit: “Nu am ajuns încă la ceea ce merită oaspeții noștri și la ce ne așteptăm de la noi înșine, facem tot ce ne stă în putință pentru a le oferi sprijin invitaților noștri și pentru a învăța din aceste lecții.”, a declarat directorul executiv Arne Sorenson.
Lanțul hotelier a denunțat atacul informatic. Marriott a declarat că va începe să informeze prin e-mail clienții afectați.
Bloomberg arată că acest atac informatic poate fi clasat doar după cel de la Yahoo. Datele tuturor celor 3 miliarde de utilizatori Yahoo au fost expuse în 2013, după un atac informatic.
Sursa : biziday.ro