Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale, intra in vigoare in 25 mai 2018, data de la care trebuie aplicat de toate companiile din Uniunea Europeana.
Desi la o privire superficiala s-ar putea crede ca GDPR se refera doar la datele foarte sensibile ale clientilor, precum cele legate de cazierul fiscal, informatii despre sanatate etc, realitatea este cu totul alta. Regulamentul se refera la orice tip de date personale si se aplica tuturor companiilor care detin si prelucreaza astfel de date. Si cum aproape toate firmele prelucreaza date cel putin despre angajatii si clientii lor, implicit devin subiect al GDPR.
Astfel GDPR trebuie să fie un motiv de îngrijorare pentru companii, orice măsură vine și cu avantaje, dacă știi cum să le întorci în favoarea ta.
GDPR simplifică regulamentele existente
Odată intrată în vigoare, GDPR va înlocui actuala Directivă de protecție a datelor 95/46/CE, ceea ce înseamnă că va alinia toate legile din Europa cu privire la confidențialitatea datelor și va elimina orice confuzie. În plus, noul Regulament va proteja datele personale și va remodela felul în care organizațiile abordează confidențialitatea datelor.
Date mai corecte duc la marketing mai eficient
Având în vedere că noua legislație spune că datele pot fi păstrate doar dacă există consimțământul direct din partea consumatorilor, asta înseamnă că sunt dintre cele mai calitative. Ca rezultat, datele furnizate în mod direct conduc la lead-uri mai bune și optimizarea ratei de conversie.
GDPR este o oportunitate de a separa grâul de neghină
Potrivit unui studiu realitat de Veritas, 85% dintre datele păstrate de companii sunt considerate a fi „redundante, învechite și triviale”, scire The Verge. Ceea ce este îngrijorător, dacă ne gândim că spațiul de pe server pentru gestionarea datelor vine la un cost uriaș.
Noul proces de protejare a datelor poate reduce riscurile
Regulamentul definește pseudonimizarea ca fiind „prelucrarea datelor cu caracter personal într-un asemenea mod încât acestea să nu mai poată fi atribuite unei anume persoane vizate”. Deși asta nu înseamnă anonimizarea unei persoane, aceasta nu poate fi identificată dacă nu sunt furnizate și alte informații, păstrate separat.
Sursa: start-up.ro