Grupul suedez H&M, al doilea mare retailer de modă la nivel mondial, a fost amendat cu peste 35 milioane de euro în Germania, o investigație derulată de autoritățile germane din domeniul protecției datelor relevând că retailerul a colectat ilegal date privind viața personală a sute de angajați din centrul de servicii din Nürnberg. Autoritatea pentru protecția datelor din Hamburg (HmbBfDI) a emis o amendă de 35,258 milioane de euro împotriva subsidiarei germane a H&M, a anunțat instituția într-un comunicat joi.
“Înregistrări cu privire la angajați au fost stocate permanent pe o unitate de rețea. După absențe, cauzate de concedii de odihnă și medicale – chiar și absențe scurte – șefii echipelor supervizoare derulau așa-numite Discuții de Bun Venit Înapoi cu angajații lor. În urma acestor discuții, în multe cazuri erau înregistrate nu numai experiențele concrete din vacanță ale angajaților, ci și simptomele bolilor și diagnosticele. În plus, unii supraveghetori au dobândit o cunoaștere largă a vieții private a angajaților lor prin discuții private și publice, variind de la detalii destul de inofensive până la probleme familiale și credințe religioase. Parte din aceste cunoștințe au fost înregistrate, stocate digital și au fost parțial citite de până la 50 de alți manageri din întreaga companie”, se arată în comunicat.
Citește mai mult la: https://www.profit.ro/