Inselatoria: “Pachetul nu a putut fi livrat deoarece taxele vamale nu au fost fost plătite”


Un nou val de înșelăciuni pe internet în numele unor companii cunoscute : clienții primesc emailuri în care sunt inserate linkuri dubioase care de obicei au legătură cu pachetele comandate online. Mesajele sunt atât de bine concepute încât par legitime și nu puțini sunt cei care au căzut în plasa atacatorilor.
Specialiștii în securitate cibernetică atrag atenția că acest fel de campanii s-au înmulțit odată cu pandemia.
Dacă ați căzut victimă unei tentative de fraudă online, contactați numărul  de urgență 1911. 

“Pachetul nu a putut fi livrat deoarece taxele vamale nu au fost fost plătite” – așa arată un mesaj trimis în urmă cu câteva zile în numele Poștei Române. În același email, clientul este îndrumat să acceseze un link pentru a plăti. De aici până la a intra în capcană este doar un pas.

Specialiștii în securitate cibernetică spun că acum este perioada propice pentru astfel de înșelăciuni pe internet. Foarte puțini sunt cei care au răbdare să se uite cu atenție peste e-mailurile pe care le primesc despre coletele cu produsele pe care le-au comandat.

Companiile de securitate informatică spun că a fost lansată o campanie de phishing. Adică atacatorii clonează site-urile unor companii cunoscute, iar clienții neatenți își dau datele fără să știe că de fapt pot rămâne fără bani în cont.

Sursa: https://www.digi24.ro/