Atacurile telefonice :
Când te gândești la infractorii cibernetici, probabil că te gândești la răufacatori stând în spatele unor computere care lansează atacuri sofisticate pe Internet. Dar uneori băieții răi folosesc telefonul pentru a-și păcăli victimele. Există două mari avantaje în utilizarea telefonului. În primul rând, spre deosebire de e-mail, există mai puține tehnologii de securitate care monitorizează apelurile telefonice și pot detecta și opri un atac. În al doilea rând, este mult mai ușor pentru băieții răi să transmită emoții prin telefon, ceea ce face mai probabil ca ei să-și păcălească victimele. Să învățăm cum să detectăm și să oprim aceste atacuri.
Cum funcționează atacurile telefonice ?
În primul rând, trebuie să înțelegeți ce doresc acești atacatori. Aceștia doresc de obicei banii, informațiile sau accesul la computer (sau la toate cei trei). Ei fac asta prin a te pacali sa faci ceea ce vor. Băieții răi suna oameni din întreaga lume, creând situații care par foarte urgente. Ei vor să vă sperie astfel încât să nu mai gândiți clar și apoi să vă grăbiți să faceți o greșeală. Unele dintre cele mai comune exemple includ:
Metoda “accidentul” este foarte cunoscuta dar exista si alte “povesti” servite pentru a obtine bani.
Apelantul pretinde că sunt de la fisc și că aveți impozite neplătite. Ei explică că, dacă nu plătiți impozitele imediat, veți merge în închisoare. Apoi vă presează să vă plătiți taxele cu cardul de credit prin telefon. Aceasta este o înșelătorie.Toate notificările fiscale oficiale sunt trimise prin poștă obișnuită.
Apelantul pretinde că este Microsoft Tech Support și explică faptul că computerul este infectat. După ce vă conving că sunteți infectați, vă presează să cumpărați software-ul sau să le oferiți acces la computerul dvs. de la distanță. Microsoft nu vă va suna niciodata acasă.
Primiti un mesaj automat la mesageria vocală prin care sunteti anuntat de blocarea contului dvs. bancar și că trebuie să apelați un număr pentru al reactiva. Când sunați un sistem automat vă cere să vă confirmați identitatea și vă întreabă tot felul de întrebări private. Numarul aceasta nu este cu adevărat de la banca dvs., ci infractorul înregistrează pur și simplu toate informațiile dvs. pentru fraudarea identității.
Protejarea ta : Cea mai buna apărare împotriva atacurilor telefonice sunteti chiar dvs.
Țineți minte aceste lucruri:
+ Oricând te sună cineva și creează un sentiment extraordinar de urgență, care te obligă să faci ceva, fii extrem de suspicios. Chiar dacă apelul telefonic pare să fie real la început, dar apoi începeti să se simtiti ciudat, puteți inchide și spuneți NU în orice moment.
+ Dacă credeți că un apel telefonic este un atac, închideți-l. Dacă doriți să confirmați dacă apelul telefonic a fost legitim, accesați site-ul web al organizației (cum ar fi banca dvs.) și obțineți numărul de telefon pentru asistență pentru clienți. În felul acesta, știi cu adevărat că vorbiti cu adevărata organizație.
+ Nu aveți încredere în identificatorul apelantului. Infractorii pot pacali de multe ori numărul apelantului, astfel încât se para că vine de la o organizație legitimă sau are același cod de zonă ca și numărul dvs. de telefon.
+ Nu permiteți niciodată unui apelant să preia controlul temporar al computerului sau să vă ajute să descărcați software. Acesta este modul în care băieții răi pot infecta computerul.
Înșelătoriile și atacurile la telefon sunt în creștere.
Ești cea mai bună apărare pe care o ai impotriva lor!
Sursa: www.sans.org