Folosind datele personale, infractorii au furat toti banii din contul unui client.

La intoarcerea dintr-o calatorie in strainatate un client a constatat ca toti banii au disparut din contul sau.
Politia a stabilit ca folosindu-se de datele personale, infractorii au obtinut acces la contul sau bancar. Desi clientul avea activat serviciul “autentificare in doi factori”, infractorii au depasit si acest sistem de securitate. Ei au declarat operatorului de telefonie, in numele persoanei in cauza, pierderea cartelei SIM asociate contului, obtinand astfel o noua cartele si control deplin asupra contului bancar.

Cum va puteti proteja de acest tip de frauda ?
1. Verificați-vă cat mai des conturile bancare
2. Abonati-va la serviciul de alerte prin SMS și prin e-mail pentru a rămâne la curent cu tranzacțiile efectuate din contul dvs. bancar
3. Protejati-va cat mai bine datele dvs. personale si bancare
4. Utilizați parole puternice și autentificare multi-factor
5 Evitați sa va accesti contul dvs. bancar din rețele nesecurizate sau din WiFi public
6. Încercați să aveti întotdeauna telefonul disponibil (activand funcția “Roaming” în timp ce călătoriți), pentru a primi mesaje de informare cu privire la contul dvs.
7. Actualizati-va datele la bancă, astfel încât mesajele și notificările să nu se adreseze părților greșite.
8. Nu distribuiți niciodată detaliile dvs. bancare
9. Contactați banca imediat dacă există activități suspecte în contul dvs.